اطلاعات مورد نیاز شرکتهای سهامی عام

۱۲ آذر ۱۳۹۸
۰۳:۳۵:۰۹
farshid
نظرات (0)

هر سال جزئیات تأیید خود را ارسال کنید. بیانیه تأیید برای تأیید صحت اطلاعات ثبت شرکت سهامی عام شما در سوابق شرکت سهامی عامهای مجلس استفاده می شود. جزئیات شامل دفتر ثبت شده ، مدیر ، دبیر و محلی است که سوابق تجاری شما در آن نگهداری می شود. به عنوان PLC ، شما همچنین باید اطلاعات سرمایه و سهامداران را تأیید کنید.

می توانید در بیانیه تأیید مقاله بفرستید یا آن را بصورت آنلاین ارسال کنید. اگر بیانیه کاغذی را ارسال کردید ، هزینه پرداخت پرونده 40 پوند را نیز شامل شوید. اگر به صورت آنلاین ثبت نام کنید ، هزینه آن فقط 13 پوند است.

تصویری با عنوان یک شرکت سهامی عام با شرکت محدود مرحله 10

در مورد تغییرات ساختاری یا مدیریتی به خانه شرکت سهامی عام اطلاع دهید. اگر مدیر استعفا داد یا مدیر جدید منصوب شد ، اسم و اطلاعات تماس خود را در اسرع وقت به خانه شرکت سهامی عام ارائه دهید. اگر دفتر ثبت شرکت سهامی عام را تغییر می دهید ، باید به خانه شرکت سهامی عام نیز اطلاع دهید. [12]

در صورت اصلاح مقالات خود ، باید نسخه ای از پیشنهاد ویژه اصلاح شده را به همراه نسخه ای از مواد اصلاح شده ارسال کنید. این اسناد باید ظرف 15 روز پس از تصویب قطعنامه ثبت شود.

مدارک تحصیلی

 

مالیات پرداخت و بیمه ملی

تصویری با عنوان یک شرکت سهامی عام محدود مرحله 11

 

مرجع مالیات دهندگان خاص شرکت سهامی عام خود (UTR) را دریافت کنید. چند روز پس از ثبت نام در خانه شرکت سهامی عامها ، HM درآمد و گمرک (HMRC) UTR شرکت سهامی عام شما را به آدرس دفتر ثبت شده شرکت سهامی عام شما ارسال می کند.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
بازدید:

روال ثبت شرکتهای تضامنی

۱۱ آذر ۱۳۹۸
۰۳:۱۴:۵۰
farshid
نظرات (0)

لازم به ذکر است که قبل از تأسیس شرکت ، فعالیت این شرکت تضامنی متوجه خواهد شد که آیا در هر صورت باید بطور جداگانه سایر تعهدات مورد نیاز خود را بررسی کند. به عنوان مثال ؛ شرکتهایی که قصد فعالیت در بخش انرژی را دارند باید مقررات وضع شده توسط EMRA مانند نوع ، سرمایه ، مقالات مربوط به اختلاط و موارد مشابه را رعایت کنند.

 

دو اصول تأسیس شرکت تضامنی

مطابق ماده 329 TCC ، شرکت تضامنی (JC) به عنوان شرکتی تعریف می شود که سرمایه آن تعیین و به سهام تقسیم می شود و فقط مسئولیت بدهی هایی است که مسئولیت دارایی های آن را بر عهده دارد. بنابراین ، سهامداران JC فقط مسئولیت سرمایه مشترک JC را بر عهده دارند.

 

حداقل 1 (یک) سهامدار یک شرکت سرمایه گذاری مشترک با سرمایه حداقل 50،000 تومان  (TRY) تأسیس می کند تا در هر نوع هدف اقتصادی و فعالیت های غیرقانونی شرکت کند.

 

شرکت سرمایه گذاری مشترک توسط هیئت مدیره ("هیئت") اداره می شود و توسط هیئت محدود و نماینده است. هیئت مدیره قدرت تعیین هر نوع مله و موضوع مورد نیاز برای دستیابی به اهداف کلی شرکت را دارد. اعضای هیئت مدیره لازم نیست سهامدار JC باشند. شخص حقیقی یا قانونی ممکن است عضو هیئت مدیره باشد.

 

سوم ، اصول تأسیس شرکت های تضامنی

طبق ماده 573 TCC ، یک شرکت تضامنی ("LLC") به عنوان شرکتی تعریف شده است که توسط یک یا چند شخص حقیقی یا حقوقی با سرمایه مستقر تأسیس شده است.

 

حداقل سرمایه برای تأسیس یک شرکت تضامنی 10.000،00 TRY است که با ارزش حداقل 25 TRY برای هر سهم توسط حداقل 1 (یک) سهامدار و تا 50 (پنجاه) سهامدار برای هر نوع هدف اقتصادی و فعالیت تقسیم می شود. این غیرقانونی نیست


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
بازدید:

چگونگی استارت یک بیزینس در ترکیه

۱۰ آذر ۱۳۹۸
۰۷:۰۸:۰۴
farshid
نظرات (0)

چگونه در ترکیه تجارت ایجاد کنیم؟

Auther Image by turyap 20 مه 2019

چگونه در ترکیه تجارت ایجاد کنیم؟

پس از ایجاد نوع مشاغل مورد نظر شامل شرکتهای با مسئولیت محدود ، شرکتهای سهامی خاص ، شرکتهای حقوقی ، شرکتهای جمعی یا مشارکتهای تجاری ، روند ثبت نام حدود یک هفته طول می کشد. سرمایه گذاران خارجی همچنین باید قبل از شروع کار ، از تولید مقدار مشخصی سرمایه بهره مند شوند. به عنوان مثال ، یک شرکت با مسئولیت محدود به حداقل سرمایه سهم 10.000 TRY نیاز دارد ، در حالی که یک شرکت سهامی باید 50.000 TRY را واریز کند.

 

نحوه ثبت نام مشاغل جدید در ترکیه

 

مشاغل خارجی که مایل به افتتاح یک تجارت در ترکیه هستند ، موظفند مراحل خاصی را قبل از شروع عملیات انجام دهند.

 

این مراحل شامل موارد زیر است:

 

انتخاب نوع شرکتی که مایل به ایجاد آن هستند و مدارک شکایت مطابق با قانون شرکت تهیه و اسناد رسمی شده است.

حساب بانکی شرکت ها را باز کرده و سرمایه سهم مورد نیاز قانون را واریز کنید

به مدیران یا مدیران شرکت مانند اجرای قانون اختصاص دهید

اسناد تلفیقی و جزئیات سهامداران و مدیران را به همراه ثبت تجارت ارسال کنید

شماره مالیات و مالیات بر ارزش افزوده و همچنین ثبت نام در اهداف تأمین اجتماعی را دریافت کنید

 

 

مدارک لازم برای افتتاح یک شرکت در ترکیه است

 

یکی از مهمترین اقدامات برای افتتاح یک شرکت در ترکیه ، تهیه اسناد مورد نیاز برای ثبت تجارت در ثبت تجارت است. مجموعه اصلی اسناد و مدارک مورد نیاز جهت تهیه و محرمانه شدن ، اساسنامه هستند که باید کلیه جزئیات سهامداران را شامل شود - نام آنها ، محل زندگی آنها ، سهم آنها در سهم سرمایه شرکت و تعداد سهام آنها در تجارت است.

 

اساسنامه همچنین باید در مورد مدیران وی در شرکت باشد ، از جمله نام آنها ، نحوه نامزد شدن و اجرای آنها و وظایف و وظایف آنها.

 

در همین سند باید نام تجاری شرکت ترکی ، آدرس آن در این کشور و توضیحی از موضوع فعالیت ذکر شود. اساسنامه ممکن است شامل بندهای دیگری نیز باشد ، در رابطه با اصلاحاتی که ممکن است برای شرکت ایجاد شود و در صورت بروز هرگونه مشکلی بین سهامداران ، رویه های حل و فصل اختلاف اختلاف دارد.

 

جنبه مهمی که باید در نظر بگیرید این است که در صورت ایجاد تک تک مالکیت ، یک فرم درخواست ساده باید به ثبت تجارت ارائه شود. در مورد مشارکتهایی که در ترکیه به عنوان شرکتهای کاماندیت شناخته می شوند ، همکاری این کارها در پایه و اساس ایجاد آنها است.

 

سهامداران یک شرکت در ترکیه

 

سهامداران موسس شرکت هستند یا همانطور که صاحبان مشاغل بهتر گفته اند. این می تواند یک شخص حقیقی یا شرکتی باشد و از حقوق متفاوتی برخوردار باشد ، اما در شرکت نیز نقش هایی وجود دارد.

 

کمترین تعداد سهامداری که یک شرکت ترکیه می تواند در اختیار داشته باشد یکی از شرکت های خصوصی و دولتی است. این می تواند شهروندان یا ساکنان ترکیه باشد. با این حال ، خارجی ها نیز ممکن است هنگام افتتاح شرکتی در ترکیه به عنوان سهامدار تنها عمل کنند.

 

یکی از اصلی ترین مسئولیت های سهامداران مشارکت در تقسیم سرمایه تجاری است. براساس اتصالات آنها ، حق و مشروعیت کم و بیش به شرکت دست می یابند. بزرگترین مزیت سهامداران این است که در صورت شرکتهای با مسئولیت محدود ، مسئولیت آنها در قبال بدهی های شرکت و سایر تعهدات محدود خواهد شد. در صورت مشارکت ، نقش سهامداران توسط شرکا یا اعضا تکمیل می شود.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
بازدید:

ثبت شرکت در آلمان

۹ آذر ۱۳۹۸
۰۴:۰۸:۴۳
farshid
نظرات (0)

اولین قدم هنگام کار تجاری در آلمان ، ثبت آن است. روند ثبت نام با ثبت نام تجاری عمومی (هندلسگرستر) و دفتر تجارت محلی آغاز می شود.

ثبت تجاری آلمان اطلاعات مربوط به روابط بین تجار و بازرگانان را در اختیار شما قرار می دهد. کلیه اطلاعات عمومی و در دسترس همه شرکت ها است. این اطلاعات در مورد نام شرکاء ، مدیر عامل ، سهام سرمایه ، محدودیت های مسئولیت ، شروع دادرسی در مورد پرداخت ورشکستگی یا انحلال و پایان دادن به یک شرکت ارائه می دهد.
شرکت های مورد نیاز برای ثبت نام در آلمان

اکثر شرکت هایی که تجارت در آلمان دارند ، ملزم به ثبت نام هستند. ثبت نام بر اساس معیارهای مختلفی مانند استفاده از حسابداری تجاری ، منابع سرمایه ، گردش سالانه و تعداد کارمندان انجام می شود. مشاغل کوچک مانند مشارکتهای مدنی (GbRs) ، مترجمان آزاد و دفاتر وابسته به ثبت احتیاج به ثبت در تجارت ندارند.
روش ثبت نام در آلمان

به منظور ثبت در ثبت نام تجاری ، صاحب مشاغل نیاز به تماس با دفتر اسناد رسمی دارد که فرم تأیید شده الکترونیکی را ارسال کند. برای شرکت هایی که ثبت نام در ثبت نام تجاری نیز بخشی از فرایند تأسیس است ، محدودیت مسئولیت فقط پس از ثبت شرکت مؤثر خواهد بود. این بیشتر مربوط به موارد جابجایی است.

اگر ترجیح می دهید روند بدون اختلاط را طی کنید ، می توانید کل مراحل ثبت نام را به شرکت حقوقی آلمان واگذار کنید.
هزینه ثبت نام در آلمان

هزینه کل ثبت نام هموطن بستگی به نوع آن دارد. این هزینه ها شامل گواهینامه های اسناد رسمی و حق الزحمه ای است که دادگاه منطقه برای ثبت و انتشار شرکت در روزنامه فدرال هزینه می کند.

هزینه های اضافی برای هزینه های دفتر اسناد رسمی وجود دارد. کلیه هزینه ها و هزینه ها توسط قانون تعیین می شود و به تعداد شرکاء و سرمایه سهم بستگی دارد.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ثبت شرکت در آلمان،
بازدید:

مدارک پشتیبان ثبت شرکت سهامی خاص

۱۹ آبان ۱۳۹۸
۰۴:۰۹:۴۳
farshid
نظرات (0)

اسناد پشتیبان

به عنوان بخشی از برنامه پروانه کسب و کار خود ، باید مدارک زیر را ارسال کنید:

گواهی نام تجاری شما
گواهی تأیید اولیه شما
شناسنامه ایرانی متقاضی (و گذرنامه ، در صورت وجود)
کپی از عصاره ثبت نام برای هر فرد مربوطه که شهروند ایرانی است
مجوز تجاری یا گواهی ثبت شرکت سهامی خاص برای هر سهامدار که اشخاص حقوقی هستند (شرکت های سهامی خاص)
قرارداد اجاره محل تجاری شما
اگر یک نماینده دارید که درخواست مجوز خود را ارسال می کند ، وکالت نامه ای را که توسط یک دفتر اسناد رسمی تأیید شده است
نمایندگی ، به عنوان مثال عکس یا فتوکپی ، از تابلوی مشاغل ، حمل مهر و امضاء خطاط و اندازه گیری تخته
گواهی عدم اعتراض صادر شده توسط مرجع مناسب در صورت نیاز به کسب و کار شما برای انجام فعالیتهای اقتصادی مجوز
یادداشت و اساسنامه شرکت سهامی خاص ، تأیید شده توسط دفتر اسناد رسمی
اثبات اینکه یادداشت و اساسنامه شرکت سهامی خاص در بولتن وزارت اقتصاد منتشر شده است
نامه تصویب شورای اجرایی در مورد ادغام شرکت سهامی خاص
گواهی از بانکی که در ایران فعالیت می کند و نشان می دهد سرمایه مشترک مشترک واریز شده است


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
بازدید:

الزامات تغییرات در شرکت محدود

۱۸ آبان ۱۳۹۸
۰۲:۱۹:۱۴
farshid
نظرات (0)

ثبت تغییرات شرکت مسئولیت محدود

به طور کلی ، پس از تشکیل پرونده به دلایل مختلف ، شرکت های وابسته باید تغییرات مختلفی در سیستم های خود و همچنین تغییر در سبد تجارت خود داشته باشند. و اقدامات قانونی برای ایجاد تغییرات در جامعه. تنوع در دفتر ثبت شرکتها. تغییرات اساسی در یک شرکت شامل موارد زیر است: رشد سرمایه - کاهش سرمایه شرکت - تغییر در اشیاء - تغییر شیء - تغییر شرکت - دفاتر اداری - انتخاب یا تغییر اعضای هیئت مدیره - انتخاب یا تغییر بیمه امضا

ثبت تغییرات در سهام سهم

 

مراحل و اسناد زیر برای هر نوع تغییر باید به ثبت شرکت ارائه شود.

سهام مشترک سرمایه در یک شرکت سرمایه گذاری مشترک

 

قسمت اول: روند جذب یک شرکت بزرگ در یک سرمایه گذاری مشترک

 

با تولید سهام جدید یا افزایش ارزش سهام می توان سرمایه شرکت را افزایش داد. شما می توانید مقیاس در شرکت های محدود را به روش های زیر بیابید:

 

الف) پیشبرد غیر نقدی ارزش یا مبلغ منتسب به حقوق صاحبان سهام. برای دریافت پول نقد ، صورتحساب بانکی از نظر ماده 2 با مدارک زیر لازم است.

 

ماده 5: املاک انباشته شده در سود سرمایه باید در ذخیره ویژه نگهداری شود. قبل از ثبت رشد سرمایه شرکت مسئولیت محدود، ذخیره ، ضبط و ارسال وجه به حساب شرکت غیرممکن بود.

 

ب - نیاز سرمایه فعلی شرکت به سهام جدید تغییر می کند. برای این منظور ، پیروی از قوانین 1-5 کتابخانه الزامی است. آنها توسط وام دهندگان که می خواهند درخواست سهام کنند ، تأیید می شوند

 

به موجب ماده 6 قانون اوراق بهادار ، بورس های سهام عادی برای سهام لازم است ، لیست کاملی از وام دهندگان که وضعیت آنها به عنوان سهام باید هنگام ارائه اسناد ترسیم و امضا شود. مورد نیاز برای افزایش نسبت. لطفا این درخواست ها را به بخش ثبت شرکت خود ارسال کنید.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
بازدید:

پروسه تغییرات شرکت های سهامی

۱۴ آبان ۱۳۹۸
۰۲:۳۳:۲۰
farshid
نظرات (0)

تغییرات در یک شرکت

تغییر در هیئت مدیره یک شرکت سهامی خاص

 

به منظور معرفی تغییرات در هیئت مدیره یک شرکت سهامی خاص ، کلیه یا بیشتر سهامداران یک مجمع عمومی فوق العاده تشکیل می دهند و پس از امضای صورتجلسه ، آنها را به دفتر ثبت شده شرکت ارسال می کنند. در صورت نیاز به تغییر موضع هیئت مدیره ، این تغییر در مورد گزارش هیئت مدیره اعمال می شود که پس از امضای گزارش آن را به ثبت شرکت ارسال می کند و بر اساس اعلام آن عمل خواهد کرد. . علاوه بر این ، حداکثر مدت تصدی مدیران برای یک شرکت سهامی خاص از پنج سال تجاوز نمی کند.

تغییر در تعداد سهام در یک شرکت سهامی خاص

 

برای تغییر تعداد سهام شرکت سهامی خاص یا سرمایه شرکت ، یک مجمع عمومی فوق العاده لازم است. این نوع تغییرات می تواند بدون وجه نقد و یا بدون پول باشد.

تغییر در آدرس یک شرکت سهامی خاص

 

اگر بخواهد صندلی ها را تغییر دهد ، یک شرکت سهامی خاص باید در حضور سهامداران جلسه عمومی برگزار کند

 

که در آن سهامداران آدرس جدیدی را مشخص می کنند و در جلسه آن را امضا می کنند و در زیر آن را امضا می کنند.

 

اگر شرکتی بخواهد وضعیت ثبت خود را تغییر دهد ، به معنای انتقال از یک شهر به شهر دیگر است.

 

این شرکت همچنین از دفتر مرجع به دفتر جدید ارسال می شود.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
بازدید:

چرا استارت یک تجارت در پرتغال مفید است؟

۱۳ آبان ۱۳۹۸
۰۴:۴۰:۱۲
farshid
نظرات (0)

چرا یک تجارت در پرتغال شروع می شود؟
 
کشور پرتغال از نظر کسب و کار و بسیاری موارد دیگر دارای موقعیت جغرافیایی عالی با ارتباط با کشورهای جهان است. علاوه بر این ، پرتغال به عنوان یکی از کشورهایی ارائه می شود که کلیه شرایط کسب و کار را در اختیار شما قرار می دهد تا سرمایه گذاران بتوانند با رعایت قوانین اتحادیه اروپا به راحتی و به سرعت عملیات خود را تنظیم کنند. وقتی صحبت از استخدام کارمندان محلی در پرتغال می شود ، کارآفرینان خارج از کشور می توانند از نظر اشتغال به نیروی کار باتجربه و با هزینه کم اعتماد کنند. بخش واردات و صادرات بسیار توسعه یافته است و مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارج از کشور است که به فکر گسترش سبد مشاغل خود در این بخش مهم هستند. زیرساخت ها و ارتباطات از راه دور در پرتغال به خوبی توسعه یافته است و مسیر تجارت را در همه بخش های مورد علاقه کاهش داده و به کارآفرینان این امکان را می دهد تا به راحتی فعالیت های خود را در این کشور توسعه دهند. هزینه های راه اندازی تجارت در پرتغال به نوع شرکتی که می خواهد تأسیس کند ، بستگی دارد با در نظر گرفتن حداقل سرمایه سهم و هزینه های مربوط به ثبت شرکت در پرتغال. از آنجا که ثبت نام مشاغل یک طرفه در ایرلند موجود است ، کلیه الزامات مربوط به ادغام شرکت کمتر بوروکراتیک است و به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا به راحتی حضور تجاری خود را در این کشور برقرار کنند. یکی دیگر از دلایلی که پرتغال برای تجارت ترجیح می دهد ، کیفیت بالای زندگی و فرصت های شغلی گسترده در این کشور ، برای کارآفرینان داخلی و خارجی است. ما با مهربانی از شما دعوت می کنیم تا از مشاوره حقوقی تیم وکلای ما در پرتغال درخواست کنید و اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی شروع کار در پرتغال کسب کنید.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
بازدید:

صدور و اخذ کارت بازرگانی چگونه است

۱۳ آبان ۱۳۹۸
۰۴:۰۸:۰۶
farshid
نظرات (0)

عنوان حقوقی به نام متقاضی یا عضو هیئت مدیره شخص حقوقی و همچنین کارت بازرگانی داوطلب شخص حقوقی
حداقل 6 ماه عضویت در اتاق تهران و همچنین شرکت در دوره های اتاق تهران به عنوان یکی از شرایط مورد نیاز
تأیید نتایج اقتصادی با ارائه شواهدی از قبیل گزارش فروش سه ماهه یا اسناد تأیید تعهدات مالیاتی ، یا حل اختلاف مالیات یا تصمیمات تأمین اجتماعی توسط اعضای هیئت مدیره یا مدیر کل یا فردی که می خواهد پس از تأیید از سوی اتاق دارایی تهران کارت بازرگانی دریافت کند. یکی از شرایط کافی
تجربه کار با اشخاص یا مدیریت مدیران اشخاص حقوقی. متقاضی کارت بازرگانی با حداقل 3 سال سابقه در دفاتر سازمان امور مالیاتی و گمرکی ایران را به عنوان کارشناس با تأیید اتاق بازرگانی و صنعت و معدن تهران دریافت می کند. سازماندهی شرایط کافی

 


اسناد مورد نیاز برای صدور و اخذ کارت بازرگانی شما

اسناد مورد نیاز برای درخواست کارت بازرگانی برای اشخاص حقوقی
1- فرم امضا (درخواست در وب سایت با مهر و امضای متقاضی) (اگر مدیر این فرم را تغییر دهد ، یک گواهی امضا در دفتر اسناد رسمی لازم است)
2- ارائه کارت بازرگانی اصلی در اتاق.
3. اصل نقشه ملی (در صورت ایجاد تغییر در مشخصات ، اسکن و بارگیری تصویر شناسنامه از کلیه صفحات الزامی است


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در یونان

۱۲ آبان ۱۳۹۸
۰۳:۰۴:۰۹
farshid
نظرات (0)

شرکت با مسئولیت محدود (LLC)

 

این شرکت ها همچنین ممکن است شرکت های تابعه یا شرکت های تابعه یک شرکت مادر باشند. LLCs ممکن است خصوصی یا عمومی باشد. یک LLC خصوصی نمی تواند بیش از 50 سهامدار داشته باشد و سرمایه آن حداقل باید 1200 یورو باشد. در عوض ، سرمایه سهم LLC باید حداقل 46،600 یورو باشد. شرکت های دولتی برای فروش سهام یا سهام شرکت در یونان می توانند بخشی از بورس یونانی باشند. شعب یا شرکتهای تابعه شرکت های چند ملیتی و بین المللی نیز ممکن است به عنوان یک LLC دریونان ثبت نام کنند.

 

مشارکت یا مشارکت

 

مشارکت یونانی ساده یا جمعی است. ثبت نام در این مورد نیز نسبتاً ساده است: برای عقد قرارداد و تصویب آن توسط دفتر اسناد رسمی کافی است. در مورد یک شرکت ساده یا مشارکت عمومی ، بیش از یک طرف بدهی ها و تعهدات یک شخص حقوقی را به اشتراک می گذارد. یک شرکت جمعی ، یا مشارکت محدود ، بین شرکای "عمومی" (شرکای محدود) و "محدود" (شرکای محدود) فرق می گذارد. شریک عمومی که بیشتر شبیه فرمانده ایتالیایی است ، شرکت را مدیریت می کند و مسئول بدهی ها و تعهدات خود است. شریک محدود که بیشتر به شریک عمومی شباهت دارد فقط مسئول میزان سرمایه گذاری شده است.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
بازدید:

[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ناگفته های ثبتی است.